Catatan lambaian kaabah- Bahagian 2

Hari kedua---


Kami pergi ke masjidilharam untuk solat subuh. Terpisah di pintu 1. Kami berjanji untuk jumpa di maqam ibrahim selepas itu.


Selesai solat, saya ke maqam ibrahim. Jumpa. Sama sama tawaf sunat. Kemudian, terpisah.


Saya terus ke pintu 1. Tempat perjumpaan kami. Uncang kasut masih ada. Kasut dia masih didalam. Saya duduk bersila berdekatan rak kasut. Buka yassin. Baca.


15 minit berlalu..


Tiada bayang-bayang dia muncul di depan pintu. Di kalangan lautan manusia yang lalu lalang. Sabar!


30 minit berlalu..


Hati mula panas. Ikut hati mahu pulang sahaja. Tinggalkan kasut dia di situ. Tiba-tiba teringat doa saya sewaktu di depan kaabah tadi. Saya duduk kembali. Buka yassin. Baca.


Sejam berlalu..


Saya dihalau oleh pencuci. Dia mahu bersihkan lantai. Saya bangun tunggu di halaman luar. Kemudian, saya duduk kembali. Bersila. Buka yassin. Baca.


Sejam 15 minit berlalu..


Baru saya nampak dia menghampiri. Alhamdulillah penantian berakhir. Hebat ujian Allah ini. Sama ada saya mampu menjadi apa yang saya doakan..


Doa saya--


"Ya Allah, jadikanlah saya seorang isteri yang TAAT dan SETIA pada suami"


Di sini--
Setiap perkataan
Setiap lintasan hati
Adalah DOA---


Kami beriringan jalan pulang ke hotel. Di celah-celah lautan manusia. Saya peluk lengan dia. Perasaan itu. Getaran itu. Sama seperti baru-baru kahwin.


Bahagia!



Bersambung...

Comments

Popular posts from this blog

Saya berjaya VBAC !!

keberanian muncul juga... (^_~)v

Catatan lambaian kaabah- Bahagian 3